Gyermek pszichológiai tanácsadás

Konzultáció 5 éves kor alatt

Csibi Zsanna pszichológus, a Pszichomegálló Tanácsadó és Terápiás Központ szakembere

Csibi Zsanna

Halper Johanna pszichológus, a Pszichomegálló Tanácsadó és Terápiás Központ szakembere

Halper Johanna

Zádor Péterné Mari pszichológus

Zádor Péterné Mari

Gánya Karina pszichológus, a Pszichomegálló Tanácsadó és Terápiás Központ szakembere

Gánya Karina

Horváth Adrienn pszichológus, a Pszichomegálló Tanácsadó és Terápiás Központ szakembere

Horváth Adrienn

Tóth Bianka pszichológus

Tóth Bianka

Pszichomegálló Tanácsadó és Terápiás Központ logo

Trnavská Katarína

Konzultáció 7 éves kortól

Geiling Borbára pszichológus, a Pszichomegálló Tanácsadó és Terápiás Központ szakembere

Geiling Borbála

Halper Johanna pszichológus, a Pszichomegálló Tanácsadó és Terápiás Központ szakembere

Halper Johanna

Nagy Alkioné Klára, pszichológus

Nagy Alkioné Klára

Stekler Kamilla pszichológus, a Pszichomegálló Tanácsadó és Terápiás Központ szakembere

Stekler Kamilla

Zádor Péterné Mari pszichológus

Zádor Péterné Mari

Háló Hanna pszichológus, a Pszichomegálló Tanácsadó és Terápiás Központ szakembere

Háló Hanna

Traxler Dóra - Okleveles pszichológus, gyermekpszichológus, művészetterapeuta jelölt

Traxler Dóra

Csibi Zsanna pszichológus, a Pszichomegálló Tanácsadó és Terápiás Központ szakembere

Csibi Zsanna

Gánya Karina pszichológus, a Pszichomegálló Tanácsadó és Terápiás Központ szakembere

Gánya Karina

Horváth Adrienn pszichológus, a Pszichomegálló Tanácsadó és Terápiás Központ szakembere

Horváth Adrienn

Tóth Szandra, pszichológus

Tóth Szandra

Pszichomegálló Tanácsadó és Terápiás Központ logo

Fekete Luca

Konzultáció 12 éves kortól

Gáspár Álmos pszichológus

Gáspár Álmos

Konzultáció 14 éves kortól

Geiling Borbára pszichológus, a Pszichomegálló Tanácsadó és Terápiás Központ szakembere

Geiling Borbála

Bogdán-Horváth Eszter pszichológus, a Pszichomegálló Tanácsadó és Terápiás Központ szakembere

Bogdán-Horváth Eszter

Halper Johanna pszichológus, a Pszichomegálló Tanácsadó és Terápiás Központ szakembere

Halper Johanna

Mészáros Petra okleveles pszichológus, a Pszichomegálló Tanácsadó és Terápiás Központ szakembere

Kocsis Petra

Nagy Alkioné Klára, pszichológus

Nagy Alkioné Klára

Zádor Péterné Mari pszichológus

Zádor Péterné Mari

Stekler Kamilla pszichológus, a Pszichomegálló Tanácsadó és Terápiás Központ szakembere

Stekler Kamilla

Traxler Dóra - Okleveles pszichológus, gyermekpszichológus, művészetterapeuta jelölt

Traxler Dóra

Háló Hanna pszichológus, a Pszichomegálló Tanácsadó és Terápiás Központ szakembere

Háló Hanna

Csibi Zsanna pszichológus, a Pszichomegálló Tanácsadó és Terápiás Központ szakembere

Csibi Zsanna

Stinner Réka, pszichológus, a Pszichomegálló Tanácsadó és Terápiás Központ szakembere

Stinner Réka

Szabó Vanda Virág Okleveles pszichológus

Szabó Vanda Virág

Kacimi El Hassani Selma, okleveles pszichológus, a Pszichomegálló Tanácsadó és Terápiás Központ szakembere

Kacimi El H. Selma

Renner Kata pszichológus

Renner Katalin

Gánya Karina pszichológus, a Pszichomegálló Tanácsadó és Terápiás Központ szakembere

Gánya Karina

Horváth Adrienn pszichológus, a Pszichomegálló Tanácsadó és Terápiás Központ szakembere

Horváth Adrienn

Szilágyi Fanni pszichológus

Szilágyi Fanni

A gyermek pszichológiai konzultáció során együtt dolgozunk, hogy megértsük, mi zajlik a gyermek belső világában, hogyan éli meg érzéseit és mik azok a nehézségek, amelyekkel szembesül. Fontos számunkra, hogy a gyermek személyiségéhez és fejlődési szakaszához igazodva, egyéni támogatást nyújtsunk, amely segíti őt a mindennapokban. A konzultációk során családias, támogató légkört teremtünk, amelyben a gyermek és a szülők is biztonságban érezhetik magukat.

Rendelőnkben a segítséget már újszülött kortól kínáljuk, és az első életévekben különösen a szülők támogatására fókuszálunk szülőkonzultációkon keresztül. Később, körülbelül 5 éves kortól pedig már közvetlenül a gyermekkel is foglalkozunk, életkorának megfelelő, játékos és kreatív módszerekkel. Az első találkozás mindig a szülőkkel történik, ahol részletesen átbeszéljük a felmerülő kérdéseket, tapasztalatokat és észrevételeket. Ezt követően kezdődhet a közvetlen munka a gyermekkel, amelyhez beszélgetések, játékok, rajzolás és megfigyelések is hozzátartoznak – mindezt úgy alakítjuk, hogy a gyermek könnyedén kifejezhesse magát.

A konzultáció menete

Gyermekek esetében a szülők aktív bevonása elengedhetetlen, hiszen a gyermek fejlődése szorosan összefügg a családi környezettel.

Ezért az első találkozón a szülőkkel beszélgetünk (szülőkonzultáció), hogy feltérképezzük a gyermek helyzetét, a felmerülő kérdéseket és problémákat. Ezután a gyermekekkel való találkozások játékokból, beszélgetésekből, rajzokból és megfigyelésekből állnak. Mindig életkornak megfelelő módszereket alkalmazunk, mivel az eltérő korosztályok más-más módon fejezhetik ki az érzéseiket, a gondolataikat és a nehézségeiket.

A szülőknek folyamatos visszajelzéseket és javaslatokat biztosítunk, illetve szükség esetén további ellátási formákat (pl. fejlesztés) javasolhatunk.

U

A pszichológus fókuszterületei

Pszichológus kollégáink a gyermek érzelmi világára, gondolkodására és megküzdési stratégiáira koncentrálnak, figyelembe véve a családi dinamikát és a gyermek mindennapi környezetét (óvoda, iskola, kortárskapcsolatok, sport). Ugyanis ezek az elemek együttesen alakítják a gyermek viselkedését és lelkiállapotát.

Minden gyermek egyedi, ezért mindig személyre szabottan, az adott gyermek személyiségéhez és szükségleteihez igazítjuk a támogatást.

A szülők aktív szerepe

A gyermek fejlődésének támogatásában kulcsfontosságú a szülők nyitottsága és együttműködése. A pszichológiai munka nem csak a gyermekről szól, hanem a család egészéről, hiszen a családi légkör meghatározó a gyermek életében.

Pszichológus kollégáink nem ítélkeznek, hanem segítő szándékkal állnak a család mellé, hogy együtt érthessék meg a gyermek helyzetét, és közösen találják meg a legmegfelelőbb utat a támogatáshoz.

Élethelyzetek, amikor hasznos lehet

Viselkedésváltozások (agresszió, szorongás, félelem)

Ha a gyermek viselkedése hirtelen megváltozik – például gyakrabban dühös lesz, szorong vagy visszahúzódóvá válik –, az gyakran belső feszültségekre utal. Ilyenkor fontos, hogy szakember segítsen abban, hogy a gyermek könnyebben megértse és kezelje az érzéseit.

Testvérféltékenység, beilleszkedési nehézségek

Egy új testvér vagy új közösség – óvoda, iskola – sok érzelmi kihívást hozhat. Ha a gyermek nehezen találja a helyét, vagy féltékeny lesz, a pszichológiai támogatás segíthet az érzések feldolgozásában és a harmonikus kapcsolatok kialakításában.

Veszteségek (válás, gyász, költözés)

Egy válás, egy szeretett személy elvesztése vagy a lakóhely megváltoztatása mélyen megérintheti a gyermeket. Ezek az események érzelmi megterhelést jelentenek, melyet egyedül nehéz feldolgozni. Ilyenkor a pszichológus támogatást nyújt, hogy a gyermek biztonságban érezhesse magát, és segítsen az érzelmek feldolgozásában.

Iskolai problémák (figyelem, tanulási nehézség)

Ha a gyermek nehezen koncentrál, vagy tanulási nehézségei vannak, érdemes szakemberhez fordulni, aki segít feltárni az okokat, és iránymutatást ad a megfelelő segítséghez.

Alvás-, evésproblémák, testi tünetek

Gyakran lelki okok állnak az alvászavarok, étvágyproblémák vagy gyomorfájás mögött. A pszichológus segít ezeket megérteni, és támogatja a testi-lelki egyensúly helyreállítását.

Serdülőkor kihívásai (kamaszodás, pályaválasztás)

A kamaszkor egy bonyolult, érzelmileg viharos időszak, amikor a fiatalok önmagukat keresik, önbizalmuk ingadozhat, és gyakran akadnak konfliktusok a családdal vagy barátokkal. A pályaválasztás jelentős döntés, ami további nyomást jelenthet. A gyermekpszichológiai konzultáció támogatást nyújt, hogy a serdülő megértse önmagát, és magabiztosan tudjon dönteni a jövőjéről.

Rendelőink

Cézár ház rendelő

1133 Budapest, Bessenyei utca 16. 1. em. 7.

Keleti központ

1146 Budapest, Cházár András u. 2 c. 3. em. 7. 

Visegrádi utcai rendelő

1133 Budapest, Visegrádi utca 93 C. fszt. 3.

Vizafogó rendelő

1133 Budapest, Véső utca 8. 3. em. 6.